Neuroștiința la clasă

Neuroștiința la clasă

Despre ce este proiectul?

„Neuroștiința la clasă” este un program educațional prin care ne dorim să facem posibilă cunoașterea de sine a tuturor elevilor și studenților din România prin discuții despre neuroștiință și psihologie aplicate în viața de zi cu zi.

Pornind de la episoadele de podcast Mind Architect și aplicat prin crearea unei serii de ghiduri gândite să le fie suport profesorilor în lucrul cu elevii și studenții,  proiectul răspunde unei nevoi generalizate, identificate în rândul cadrelor didactice, elevilor și părinților deopotrivă. Avem nevoie să abordăm subiectul cunoașterii de sine la clasă, cu scopul de a oferi claritate în gândire, de a forma minți active și personalități încrezătoare.

Care ne sunt partenerii?

Ministerul Educației susține acest proiect pentru că vine în completarea activităților la clasă aferente competenței-cheie ”a învăța să înveți” și declară că ”Scopul programului este de a sprijini elevii în procesul de autocunoaștere și de dezvoltare a abilităților de gestionare eficientă a propriei învățări”. În lumina evenimentelor recente, viețile tuturor oamenilor se vor schimba fundamental, iar piața muncii are nevoie de oameni cu mai bune abilități de comunicare și relaționare cu sine și cu cei din jur.  Câteva dintre competențele viitorului, confirmate de experți în științe sociale, psihologie și economie sunt gândirea analitică și inovația, rezolvarea de probleme complexe, învățarea activă, cunoașterea strategiilor de învățare, creativitatea, originalitatea, inițiativa  și inteligența emoțională.

Cum implementăm proiectul?

Echipa „Neuroștiința la Clasă” pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice care predau la clase începând cu clasa a III-a, până la nivelul universitate, o serie de materiale care pot fi descărcate gratuit de pe website-ul programului, www.neurostiintalaclasa.ro. Acestea sunt concepute sub formă de ghiduri în format pdf, fiind adaptate grupelor de vârstă și etapelor de dezvoltare psihologică ale elevilor la momentul purtării acestor discuții. 

Ghidurile au mai multe tematici și cuprind sugestii de activități precum exerciții interactive, întrebări de reflecție sau minute din podcast sugerate pentru audiere. Totodată, ghidurile sunt grupate în funcție de competențele pe care le dezvoltă. Profesorii sunt cei care decid care sunt tematicile potrivite pentru elevii/studenții lor, care dintre metodele propuse în ghiduri se potrivesc stilului lor și aleg modul și frecvența cu care le vor implementa.

Vino alături de noi!

Profesorii doritori să se înscrie în program sunt invitați să acceseze platforma www.neurostiintalaclasa.ro și să își creeze un cont de profesor, după care vor primi acces imediat la toate ghidurile de pe platformă. Pentru că acest proiect să răspundă cât mai bine nevoilor profesorilor și elevilor, cadrele didactice care aplică ghidurile la clasă, sunt încurajate să trimită feedback-ul lor echipei de proiect, prin formularul de feedback atașat fiecărui ghid.

Vă invităm alături de noi pentru a forma o nouă generație echilibrată emoțional și  conștientă de sine!

Ia legătura cu colegii care coordonează acest program din partea Fundației OTP Bank România: