Despre muncă, pasiune și simțul umorului în echipă

Despre muncă, pasiune și simțul umorului în echipă

Vara e anotimpul meu preferat. Dar vara anului de grație 2020, cum îmi place mie să-l numesc, a fost una specială, pentru că mi-a adus o schimbare majoră în viața profesională. După aproape 20 de ani de banking, mă alăturam echipei Fundației OTP Bank România. Aveam să încep o poveste din cele mai frumoase și pline de satisfacții, în compania colegilor mei, profesioniști pasionați de domeniul educației.

Am ajuns în fundație într-un moment important, acela de regândire a strategiei și de construire a unor noi misiuni, viziuni și valori. De la rolul de traineri în educație financiară și orientare în carieră, noul drum avea să fie cel către rolul de creator de conținut educațional divers în mediul ONG din România, pentru a contribui la dezvoltarea generațiilor active, fie ei tineri sau adulți, profesori sau angajați ai corporațiilor. 

Din perspectiva proiectelor cărora le-am dat viață, anul 2021 a fost unul fascinant, întrucât ne-a adus oportunitatea de a crea conținut educațional variat, în cadrul unor parteneriate solide cu actori importanți din mediul ONG, al educației sau al zonei de business, cum ar fi Ministerul Educației, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Academia de Studii Economice, AMCOR, Mind Architect

De asemenea, am avut oportunitatea de a contribui în proiecte cu finanțare europeană de tip POCU, Erasmus+ sau fonduri norvegiene. Toate aceste parteneriate și proiecte au adus ocazia echipei Fundației de a clădi programe de educație financiară, educație digitală, inteligență emoțională, comunicare și leadership, neuroștiință etc. și a contribui semnificativ, prin intermediul lor, la educația Generației Z și a adulților din România.

Proiectele fundației

Printre proiectele majore începute în 2020/2021 se află: 

  • Lecția în Online, program de educație digitală, metodologie didactică și inteligență emoțională realizat în parteneriat cu FSLI, unde fundația a fost creator de conținut pentru modulele de educație digitală și inteligență emoțională; 
  • Comunicare și Leadership, de asemenea în parteneriat cu FSLI, program dedicat leaderilor de sindicat din învățământ și directorilor, menit să aducă un suflu nou în leadershipul sindical;
  • Manager în Acțiune, program cu finanțare de tip POCU, realizat în parteneriat cu ASE și AMCOR, axat pe educația managerială și antreprenorială a studenților din domeniul economic; 
  • Incubator of Financial Influencers, program de tip mobilitate Erasmus+ în cadrul căruia tineri din 7 țări europene au participat la crearea și testarea unor instrumente de educație financiară pe care ulterior le-au diseminat și pus în practică în țările lor; 
  • Nu în ultimul rand, unul din cele mai ample și mult așteptate programe de educație, a fost, cu siguranță, Neuroștiința la Clasă, program creat în parteneriat cu Mind Architect și Ministerul Educației. Acest program își propune să aducă noțiuni importante de neuroștiință în viața profesorilor și, prin intermediul procesului de predare, în viața elevilor, contribuind la o mai bună cunoaștere de sine. Pe baza podcasturilor de neuroștiință ale Mind Architect, echipa fundației s-a implicat activ în crearea de ghiduri suport pentru cadrele didactice, menite să îi ajute pe profesori în predarea noțiunilor către elevi, prin explicații relevante și exerciții aplicate, potrivite fiecărei categorii de vârstă, începând cu clasa a 3-a și mergând până la nivel universitar, inclusiv.
    Printre cele mai importante competențe pe care acest program își propune să le dezvolte se numără inteligența emoțională, învățarea activă și strategii de învățare, creativitatea și originalitatea, leadershipul și influența socială, etc. Mai multe detalii despre toate aceste proiecte în care punem pasiune zi de zi, se regăsesc pe site-urile www.fundatiaotpbank.ro și www.neurostiintalaclasa.ro.

Bineînțeles că nu ne oprim aici. 2022 ne aduce întregii echipe atât ocazia de a consolida proiectele și parteneriatele deja începute, cât și oportunitatea de a da viață unor noi proiecte care ne motivează să creăm cel mai bun conținut educațional pentru ONG-urile din Romania dar și pentru zona de business. 

Am început deja designul unor proiecte noi precum: orientare vocațională pentru Generația Z, educație financiară pentru profesori, deschiderea unui nou centru educațional, proiecte în aria de protecție a mediului și de creare a unui cadru sustenabil prin tot ceea ce facem etc. Dar despre toate aceste proiecte vă vom povesti cu o ocazie ulterioară, când le vom fi finalizat și implementat.

Nu în ultimul rând, aș vrea să menționez despre proiectele de voluntariat care ne dau ocazia să fim alături comunităților mai puțin norocoase. Ne-am unit forțele de fiecare dată cu organizațiile noastre partenere și am venit în sprijinul educației din mediile defavorizate prin campanii de voluntariat organizate în cadrul întregului grup OTP Bank România. 

Am pregatit ghiozdănele, rechizite, îmbrăcăminte, dulciuri și jucării, pe care le-am împachetat cu multă dragoste și le-am dăruit copiilor. Am construit, de asemenea, o bibliotecă într-o comunitate defavorizată din județul Suceava. Continuăm cu mult entuziasm aceste inițiative care aduc bucurie deopotrivă copiilor dar și nouă.

Echipa fundației

Păstrez pentru finalul acestui articol partea mea „de suflet” și anume descrierea echipei. Cum bine mă caracterizează una din colegele mele, cu fiecare ocazie pe care o întâmpin, afirm sus și tare: sunt cea mai mare fană a echipei Fundației OTP Bank România. 

Este o mare bucurie și onoare să lucrez zi de zi alături de o echipă de profesioniști, diferiți, diverși și complementari în competențele pe care le dețin, o echipă care mă inspiră constant să fiu mai bună în tot ceea ce fac. Regăsesc în ei în primul rând pasiunea pentru meseria lor, creativitate, colaborare, încredere, inovație, blândețe, fermitate, înțelepciune, căldură, echilibru, jovialitate, generozitate… și aș putea continua mult de acum încolo, scriind poate un mini dicționar propriu fundației. 

Nu degeaba valorile echipei noastre sunt libertate și voioșie, încredere autentică, inteligență și curiozitate, toate metaforizate în 3 expresii atașate brandului nostru: Joyful Freedom, Authentic Trust, Broadful Meaning. 

Am ales să las separat una din valorile care cred că ne caracterizează pe toți și care aduce un plus de energie pozitivă: simțul umorului. Cred că simțul umorului a fost un factor deosebit de important, care ne-a ajutat ca echipă nu numai să ne simțim permanent armonioși unii cu alții, dar și să depășim împreună cu succes momente grele în care a trebuit să ne reinventăm, să recalibrăm aproape toată activitatea, să îi dăm o nouă înfățișare dar și un nou sens și aici mă refer bineînțeles la efectele pandemiei. 

Împreună am reușit să găsim, dacă se poate spune așa, partea bună a pandemiei, partea care în mod paradoxal, ne-a unit mai mult sau ne-a ajutat să ne regăsim într-o dimensiune care inițial a generat multă panică și, pe alocuri, anxietate.

Le mulțumesc tuturor colegilor mei pentru povestea pe care am scris-o și continuăm să o scriem împreună, pentru inspirația zilnică, pentru pasiune și pentru prietenie.

Închei într-o notă radiofonică de data aceasta, cu un îndemn: rămâneți pe frecvențele noastre, urmează episoade noi, captivante. Povestea merge înainte!